Tunnistetiedot
peruskokoelma
Esinekokoelma
FME144:1
esine
1
Valmistustiedot
Kuvailutiedot
Fyysiset tiedot
Sumppuvene on kalastusvene, jonka peräosassa on sumppu eli elätys kalaa varten. Veneessä on Wikström-merkkinen moottori. Pyydykset, rysät koettiin veneen keulasta ja silloin venettä soudettiin tai paremminkin huovattiin perästä.
harmaa
Sisällönkuvailu
kansanomainen
limisaumainen
soutuvene, sumppuvene
Merkinnät
Summary in English
Historiatiedot
Yhteenkuuluvat objektit
Asiasanat ja luokitus
Museoarvo
Lähteet
Lähde
Jorma Gestrin 7.12.2009, haastattelijat Kasper Westerlund ja Thomas Wilman: "Båten byggd på Kopparholm i Nagu före 1950, sannolikt av båtbyggarbröderna Lennart och Arthur Hällström. Första ägare och beställare John Blom, Kopparholm, deltog i bygget. Informanten var en tid gift med Bloms dotter. Båten hade ursprungligen stävroder med "styrjölva". Informanten har senare konstruerat det nuvarande rostfria rodret och förnyat propelleraxeln och stävlagret. Båten harinte varit bruk efter 1975. Från 1975 till dess att båten kom i Forum Marinums ägo har den hängt i ett båthus på Kopparholm. Motorn, Wikström 1 cyl, 2,5-3 hk - ursprunglig! Båten användes som fiskebåt och allt i allo. Ryssjorna vittjades från fören, båten roddes/hopades från aktern."
suullinen tieto
Tiedostot
19 tiedosto(a)
NäytäJulkaiseminen
Fyysiset tiedot
Sumppuvene on kalastusvene, jonka peräosassa on sumppu eli elätys kalaa varten. Veneessä on Wikström-merkkinen moottori. Pyydykset, rysät koettiin veneen keulasta ja silloin venettä soudettiin tai paremminkin huovattiin perästä.
harmaa
Lähde
Jorma Gestrin 7.12.2009, haastattelijat Kasper Westerlund ja Thomas Wilman: "Båten byggd på Kopparholm i Nagu före 1950, sannolikt av båtbyggarbröderna Lennart och Arthur Hällström. Första ägare och beställare John Blom, Kopparholm, deltog i bygget. Informanten var en tid gift med Bloms dotter. Båten hade ursprungligen stävroder med "styrjölva". Informanten har senare konstruerat det nuvarande rostfria rodret och förnyat propelleraxeln och stävlagret. Båten harinte varit bruk efter 1975. Från 1975 till dess att båten kom i Forum Marinums ägo har den hängt i ett båthus på Kopparholm. Motorn, Wikström 1 cyl, 2,5-3 hk - ursprunglig! Båten användes som fiskebåt och allt i allo. Ryssjorna vittjades från fören, båten roddes/hopades från aktern."
suullinen tieto
Haravoitavissa Finnaan
Kyllä
Haravoitavissa Europeanaan
Kyllä
Kyllä